Lights connections

Antworten
NorfolkMiq

Lights connections

Beitrag von NorfolkMiq » So 26. Apr 2020, 13:00

Hello my good fellows,
I want to connect the lights and things at the back of the truck, I have a terminal block with all sorts of wires in there, but can't make end to tails to it, the cables that where there do not work, I have a manual but is in German and it doesn't seem to be a diagram for that big junction box, I probably miss it but not sure, any ideas? thank you in advance
Cheers.
Miq
P.S. I'm not good on electric schematics no I can read them very well, but I can get by, just need pointers or where to get a picture from the diagram with the terminals in English.
Cheers
Hallo meine guten Leute,
Ich möchte die Lichter und Dinge auf der Rückseite des Lastwagens anschließen. Ich habe einen Klemmenblock mit allen möglichen Drähten darin, kann aber den Schwänzen nicht ein Ende setzen. Die Kabel, die dort nicht funktionieren, habe ich ein Handbuch, aber es ist in Deutsch und es scheint kein Diagramm für diese große Anschlussdose zu sein, ich vermisse es wahrscheinlich, aber nicht sicher, irgendwelche Ideen? Vielen Dank im Voraus
Prost.
Miq
P.S. Ich bin nicht gut in elektrischen Schaltplänen, nein, ich kann sie sehr gut lesen, aber ich komme zurecht, brauche nur Zeiger oder wo ich ein Bild aus dem Diagramm mit den Terminals in Englisch bekomme.
Prost

Image
20200426_113217.jpg
Dateianhänge
20200426_113211.jpg

Zentralgestirn

Re: Lights connections

Beitrag von Zentralgestirn » So 26. Apr 2020, 14:06

Hello,

there is a electric scematic with groups of specific parts. The Groups has a head line to know what it is. more specific items have a Name like A14, but they are all listet on the same paper. Take your smartphone, load google translator app, make a picture of it and you will have the translation in real time on your pfone. It works brilliant for things like that. Next nice thing on this trucks, every cable has a unique ID wich is from one to three digits long and if it has a "P" in front, it is the same cable but goes to the Prüffeld, or in english the socketes were you can easily test if there is a hot wire or not.

The numbers in your junction box are the same like on the cables. The ID is written on every cable every few centimeters, so more luxury wirings you will never find.

Go and get the scematics for the electric, get this app and with a bit of work you will get every information you need fast.

wish you a fast succes

Sebastian

NorfolkMiq

Beitrag von NorfolkMiq » So 26. Apr 2020, 14:16

Hello Sebastian
Thank you for the information, but I haven't got the schematic for this, I need one or I need some one that knows what cable goes where, thank you
Miquel

lkw-offroad

Beitrag von lkw-offroad » So 26. Apr 2020, 20:03

Hello Miquel,
spend a view to the fuse box in the cabin.
If you have the sticker on the flap, you have the cable-id their the usage also the position which fuse is responsible.
Eg: 503 warning indicators
Regards,

NorfolkMiq

Beitrag von NorfolkMiq » So 26. Apr 2020, 20:30

Hello LKW.

Thanks for that it make more sense as I can't make anything out of the back, even though I have the diagram in the cover of the back box, but no make any sense to me.
Thank you.

Vielen Dank dafür, dass es sinnvoller ist, da ich nichts aus der Rückseite machen kann, obwohl ich das Diagramm auf dem Cover der Backbox habe, aber für mich keinen Sinn ergibt.
Vielen Dank

Image
Dateianhänge
20200426_192307.jpg

NorfolkMiq

Beitrag von NorfolkMiq » So 26. Apr 2020, 20:31

Sorry, but is the earth for the electrics, is it on the chassis or is it in the electric box too? Thank you

Sorry, aber ist die Erde für die Elektrik, ist sie auf dem Chassis oder ist sie auch in der Elektrobox? Vielen Dank

Sandkater

Beitrag von Sandkater » So 26. Apr 2020, 21:05

Chassis is not connected to Ground.
Although you might find low resistance between chassis and negative terminal of the battery, it can't carry too much current.

All wires must be connected in the junction box.

In your diagram one post up: the box next to Brake light contains all rear lights: turning indicator, rear light, brake light. One for each side.
All you need is to follow the lines.
When you are going through hell, keep going.
Winston Churchill

fun-ski

Beitrag von fun-ski » Mo 27. Apr 2020, 05:37

Sandkater hat geschrieben:
So 26. Apr 2020, 21:05
Chassis is not connected to Ground.
Although you might find low resistance between chassis and negative terminal of the battery, it can't carry too much current.

All wires must be connected in the junction box.

In your diagram one post up: the box next to Brake light contains all rear lights: turning indicator, rear light, brake light. One for each side.
Hallo Peter

Das Problem an der Sache ist , so wie ich auf seinem ersten Bild erkennen kann, das schon alle Kabel die weiter führen entfernt wurden.
Das ganze einfach und frisch zu verkabeln wird also nicht so einfach.
Ich hätte jetzt keine Idee das ganze per Internet zu vermitteln.

@ Miguel
Do you remove the Cabels to the Backligth or you buy the Truck with This situation.
The German Army Wirering its a littel bit mor diffiult like a Normal Car Wireing?
wer Rechtschreibfehler findet darf Sie behalten!
Gruß
Dirk

NorfolkMiq

Beitrag von NorfolkMiq » Mo 27. Apr 2020, 09:28

Hello my good men

Ok yes the lights were taken out, so I brought it like this.
I still think is an easy fix, if you know the combination and how was it done.
But keep pushing.

Hallo meine guten Männer

Ok ja, die Lichter wurden gelöscht, also habe ich es so gebracht.
Ich denke immer noch, dass es eine einfache Lösung ist, wenn Sie die Kombination kennen und wissen, wie es gemacht wurde.
Aber drück weiter.

@Sandkater
your diagram one post up: the box next to Brake light contains all rear lights: turning indicator, rear light, brake light. One for each side.

Yes I will do that, but went you say the box next to the brake light, can you draw it on my post and re post? not sure what you mean or what to look box wise. thanks.

Ihr Diagramm einen Beitrag weiter oben: Die Box neben der Bremsleuchte enthält alle Rücklichter: Blinker, Rücklicht, Bremslicht. Eine für jede Seite.
Alles was Sie brauchen, ist den Linien zu folgen.

Ja, ich werde das tun, aber du hast gesagt, die Box neben dem Bremslicht, kannst du sie auf meinen Pfosten zeichnen und erneut posten? Ich bin mir nicht sicher, was du meinst oder was ich kastenweise aussehen soll. Vielen Dank.

Sandkater

Beitrag von Sandkater » Mo 27. Apr 2020, 10:14

Will check tonight the wiring diagram
Winston Churchill

NorfolkMiq

Beitrag von NorfolkMiq » Mo 27. Apr 2020, 17:30

Thank you very much
Miquel
I owe you a beer hahaha or two .........
:D

Sandkater

Beitrag von Sandkater » Mo 27. Apr 2020, 18:30

508: right indicator
507: left indicator
216: fog light
215: right rear light
217: left rear light
402: brake light
31: ground
Winston Churchill

NorfolkMiq

Beitrag von NorfolkMiq » Di 28. Apr 2020, 16:37

Thanks Sandkater

I have made a note of the numbers and I did went to the truck today to put the cables in the right position, I have gain some ground but not a full success, not sure if the problem is at the back box or is somewhere else, as I can't get 24v out of the terminals, I have I think checks all the ground connectors but I can only get in some terminals 24v but not in all of them.

I will tomorrow tackle the inside of the cabin, I will take everything out and see where the ground cables are set in and if they are properly connected.

In the mean time if any one has or knows anything else for me to look at would be greatly received.

Ich habe mir die Zahlen notiert und bin heute zum LKW gegangen, um die Kabel in die richtige Position zu bringen. Ich habe etwas an Boden gewonnen, aber keinen vollen Erfolg, nicht sicher, ob das Problem an der Backbox liegt oder woanders Da ich keine 24 V aus den Klemmen herausholen kann, habe ich meiner Meinung nach alle Erdungsanschlüsse überprüft, aber ich kann nur einige Klemmen 24 V, aber nicht alle anschließen.

Ich werde morgen das Innere der Kabine in Angriff nehmen, alles herausnehmen und sehen, wo die Erdungskabel eingesetzt sind und ob sie richtig angeschlossen sind.

In der Zwischenzeit würde es sehr gut aufgenommen werden, wenn jemand etwas anderes hat oder weiß, das ich mir ansehen kann.

Thank you very much
Miquel
IMG-20200428-WA0002.jpg
IMG-20200428-WA0001.jpg
IMG-20200428-WA0000.jpg
IMG-20200428-WA0003.jpg

Antworten